->->Namesto odmora za kavo si privoščite odmor za vodo

Namesto odmora za kavo si privoščite odmor za vodo

Se zjutraj zbudite z občutkom, da ste popolnoma izsušeni? Vaša koža je brez barve in sijaja, visi in je hrapava na dotik? Se slabo počutite in vas boli glava? Ste konstantno žejni in pijete vse druge pripravke, razen vode ne? V službi nimate časa za kozarec vode, vendar pa med malico hitro skočite na kavo? Ali veste, da s tem zelo škodujete svojemu organizmu in ga s kavo še bolj izsušite? Vzemite si odmor za vodo! Voda je bila in vedno bo najpomembnejši vir življenja za vse znane žive organizme tega planeta!

Kaj povzroča dehidracijo našega telesa ?

Približno 60 do 70% našega telesa in 85% možganov sestavlja voda – univerzalna tekočina, ki ščiti, neguje in čisti naše telo. Skupaj z maščobo, voda sestavlja približno 70% človeškega telesa. Je ključna sestavina metaoličnega procesa in služi kot topilo ter transportno sredstvo hranilnih snovi po telesu.

Vsak dan skozi različne aktivnosti in za samo delovanje našega organizma porabimo približno tri do štiri litre tekočine, to je približno kar  10 do 15 skodelic. Največ tekočine izgubimo s potenjem, uriniranjem, dihanjem in pri gibanju – peristaltiki črevesja.

Samo za dihanje izgubimo povprečno liter do dva tekočine dnevno. Največ in najhitreje izgubljamo tekočino s potenjem ob naporni fizični vadbi ali takrat ko imamo zelo povišano telesno temperaturo, prebavne težave (diarejo) in v vročih poletnih dneh. Veliko vode in vlage izgubimo tudi v zimskih mesecih, saj ogrevanja bivalnih prostorov in neredno zračenje zaprtih prostorov izdatno izsušita zrak in telo.

Kaj se zgodi, ko je naše telo izsušeno in nastopi dehidracija?

Pogosto beremo in poslušamo, kako pomembni so vitamini, minerali in druga zdrava hranila za nas, naše zdravje, lepo kožo in lase in pa predvsem za dobro počutje. Večina od nas se (še) ne zaveda kako pomembna za naše psihofizično zdravje in dobro počutje je zadostna hidracija.

Telo odraslega je blago dehidrirano ob izgubi približno 2% telesnih tekočin. Prvi znaki dehidracije so:

  • Žeja
  • Izguba apetita
  • Suha koža
  • Pojav rdečice
  • Temen urin
  • Suha usta in obložen jezik
  • Suhe in razpokane ustnice
  • Utrujenost in slabotnost
  • Mrzlica
  • Izpuščaji
  • Kolaps

V primeru pa, da dehidracija traja dlje časa in postane kronična se znaki lahko kažejo kot simptomi nekaterih bolezni:

  • Utrujenost in izguba energije
  • Zaprtost
  • Prebavne težave
  • Vznemirjenost
  • Občutki depresije
  • Slabo spanje
  • Hlepenje po sladkem in ogljikovih hidratih
  • Slaba cirkulacija in zastoji v limfnem sistemu
  • Visok ali nizek tlak
  • Gastritis in želodčne razjede
  • Respiratorne težave
  • Bazično in kislo neravnovesje
  •  Debelost
  • Ekcemi
  • Zvišan holesterol
  • Cistitisi in vnetja urinarnega trakta
  • Revmatizem
  • Prezgodnje staranje
  • Gube in izguba elastičnosti kože

In zakaj si moramo vzeti odmor za vodo?

Voda ima neverjetne koristi na naše telo, zato je zelo pomembno, da dovolj pijemo in živimo v primerno vlažnih prostorih. Vzemite si odmor za vodo večkrat na dan.

  • Voda ščiti našo kožo in jo dela lepšo, bolj gladko in elastično
  • Zmanjšuje utrujenost
  • Pomaga našemu imunskemu sistemu, da bolje deluje
  • Pomaga pri hujšanju in vzdrževanju zdrave telesne teže
  • V starosti ščiti pred izgubo spomina in  zmanjšuje tveganje za Alzheimerjevo bolezen
  • Pomaga pr simptomih v menopavzi  (upočasnjuje vročinske valove in osteoporozo)
  • Voda je »mazivo« za naše možgane in sklepe, pomaga pri preprečevanju artritisa
  • Voda pomaga, da se naše telo lažje razstruplja in odstranjuje toksine

Kako ostati dovolj »navlažen« oziroma hidriran?

Postati in ostati dovolj hidriran  je način s katerim najlažje obdržimo dobro zdravje in ostanemo mladostni.

  • Najpomembneje je da redno  in dovolj pijemo, ne samo takrat ko smo žejni. S starostjo počasi izgubljamo tudi občutek za žejo in ko se zavemo, da smo žejni je običajno že prepozno.
  • Prav tako je pomembno, da si ustvarimo primerno bivalno okolje, s primerno vlažnostjo. Za izboljšanje kakovisti zraka v vašem domu vam predlagamo, da uporabite vlažilec zraka Airmag.
  • Enostavno vsako uro moramo spiti kozarec vode. Obvezno pa bi dan morali začniti z velikim kozarcem mlačne ali tople vode. S tem bi pospešili odvajanje strupov, prečistili in spodbudili prebavila.
  • Da bodo vaši možgani in telo dobro funkcionirali popijte vsaj polovico potrebne vode že dopoldan.
  • Popijte vsaj kozarec vode pol ure pred obrokom. S tem boste koristili vašim jetrom in prebavnemu traktu.
  • Med jedjo ne pijte mrzlih tekočin. Privoščite si topel čaj ali juho.
  • Namesto odmorov za kavo, si privoščite »Odmor za vodo«
  • Slabo počutje je v veliko primerih prav posledica suhega in umazanega zraka v vaših stanovanjih in hišah.

Katere tekočine je najbolje uživati in kdaj je čas za odmor za vodo?

Izogibajte se sladkanim, gaziranim tekočinam, saj poleg tega, da so v tekočem stanju, vsebujejo ogromno sladil, umetnik arom, konzervansov,… Najbolje je uživati čisto vodo iz izvira, ki pa je nam žal težko dosegljiva. Zato si privoščite katerokoli čisto vodo ali vodo iz stekleničke , ki ji lahko dodate nekaj kapljic limone, s čimer boste pospešili razstrupljanje telesa.

Odmor za vodo lahko naredite kadarkoli tekom dneva. Priporočamo vam, da jih naredite vsaj 15 tekom dneva. S tem boste zagotovili potreben vnos tekočine v vaše telo, se malo sporostili in umirili, predvsem pa naredili nekaj dobrega zase.

2018-09-13T14:35:36+00:00

O avtorju: